Powiatowy Urząd Pracy w Miliczu: Informacja COVID-19

Powiatowy Urząd Pracy w Miliczu: Informacja COVID-19

Data publikacji:
Informacja dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawców, przedsiębiorców oraz wszystkich osób i instytucji współpracujących w związku z  rosnącym zagrożeniem epidemiologicznym COVID-19

  1. Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów oraz pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu osobista obsługa klientów zostaje zawieszona od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania.
  2. Ograniczeniu ulega obecność w budynku Urzędu osób niebędących pracownikami wyłącznie do osób wezwanych lub zawiadomionych, z zakazem wstępu do budynku osób, co do których istnieje podejrzenie zarażenia chorobą zakaźną.
  3. Wyłączeniu ulega dostęp dla osób niebędących pracownikami I. i II. piętra budynku Urzędu.
  4. W przypadku spraw bardzo pilnych, możliwa będzie wizyta w  urzędzie jedynie po uprzedniej rejestracji telefonicznej na konkretną godzinę pod następującymi numerami telefonu: 71 3842041, 71 3842958, 713842989 albo pod adresem e-mail: wrmi@praca.gov.pl lub sekretariat@pupmilicz.pl.
  5. Na wizyty opisane w pkt 2 i 4 należy stawiać się bez osób towarzyszących, w szczególności osób chorych oraz dzieci.
  6. Istnieje możliwość wykorzystania alternatywnych form kontaktu z pracownikami urzędu tj. kontakt telefoniczny, korespondencyjny, internetowy, w tym przy użyciu platformy ePUAP, kwalifikowanego podpisu elektronicznego i korespondencji e-mail,
  7. Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy będzie dokonywana elektronicznie poprzez stronę internetową https://www.praca.gov.pl,.
    Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym a posiadają dostęp do konta elektronicznego banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte na stronie https://pz.gov.pl
    1. Pełna rejestracja elektroniczna – polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
    2. Prerejestracja – polega na złożeniu do urzędu wniosku w postaci elektronicznej. W tej sytuacji osoba ma możliwość umówienia się do urzędu w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i doręczenia załączników.
  8. Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, w przypadkach podejrzenia zarażenia COVID-19 opieka medyczna jest bezpłatna i nie ma potrzeby z tego tytułu rejestrowania się w Urzędzie Pracy celem uzyskania ubezpieczenia zdrowotnego.
  9. Rejestracja oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcom będzie realizowana głównie w formie elektronicznej z użyciem podpisu profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
  10. W okresie obowiązywania niniejszego zarządzenia nikt z osób zarejestrowanych w urzędzie nie zostanie wyrejestrowany z tytułu niestawiennictwa w wyznaczonym terminie lub braku kontaktu, nawet jeżeli nie uda się z nim skontaktować. W takiej sytuacji zawiadomienie o nowym terminie zgłoszenia zostanie wysłane pocztą.