Priorytety wydatkowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku 2024

Priorytety wydatkowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku 2024

Data publikacji:

Priorytety wydatkowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku 2024

 
Priorytety tzw. „puli Ministra”

 

  1. Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych

          procesów, technologii i narzędzi pracy.

2. Wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub

województwie zawodach deficytowych.

3. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie

związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin wielodzietnych.

4. Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności cyfrowych.

5. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących w branży motoryzacyjnej.

6. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia.

7. Wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających

cudzoziemców.

8. Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie zarządzania finansami i zapobieganie

sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach.

 

   Priorytety Rady Rynku Pracy tzw. rezerwy KFS

 

A. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej,

Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRiPS.

    B. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem  niepełnosprawności.

C. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.

D. Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju

powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju.