W związku z pojawiającymi się wątpliwościami mieszkańców Związku Międzygminnego "EKO SIÓDEMKA" dot. odbioru pojemników niespełniających wymagań oraz określonych norm, poniżej prezentujemy materiał, na którym widać zasadnicze różnice dot. odbioru pojemników:
1) załadunek pojemnika niespełniającego normy
2) załadunek pojemnika z spełniającego normę PN-EN 840
Uprzejmie informujemy, iż w związku z opublikowanym Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów, od 01 lipca 2017 r. sposób selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Związku nie ulegnie zmianie. Informacje o sposobie zbierania odpadów komunalnych znajdują się w regulaminie, uchwale nr V/28/2015 oraz na stronie internetowej Związku w zakładce Zasady segregowania odpadów komunalnych.
Uprzejmie informujemy, iż w przypadku niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, to właściciel nieruchomości zgłasza powyższy fakt w formie pisemnej do ww. podmiotu (odbierający odpady ponosi odpowiedzialność za powstałe z jego winy zniszczenia lub uszkodzenia np. pojemników, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.)
W przypadku gmin:
Właściciel nieruchomości, który zgłosił fakt niewłaściwego świadczenia usług przez Przedsiębiorcę odbierającego odpady, w przypadku niezałatwienia zgłoszenia w terminie 14 dni od wpływu pisma do przedsiębiorcy, zawiadamia o tym fakcie pisemnie Związek Międzygminny „EKO SIÓDEMKA”, który niezwłocznie wyjaśni zgłoszenie i udzieli właścicielowi nieruchomości pisemnej odpowiedzi o sposobie załatwienia sprawy;
Jednocześnie informujemy, iż w przypadku pojemników, które są niezgodne z wymaganiami określonymi w §5 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Międzygminnego „EKO SIÓDEMKA”, reklamacje mogą być nieuwzględniane.